marți, 24 mai 2011

Maturitate vs Matematica

Mi se adreseaza destul de des intrebarea " Iti place matematica?" Ei bine,cu parere de rau pentru  unii fani,care chiar se pricep,nu,nu si nu , nu o urasc dar merg pe acel drum,drumul urii de matematica :)) , desi nu suna foarte bine :-s,si cred ca distinsa mea profesoara de matematica nu va citi asta dar daca o va face, sa nu uite ca am indus acolo ,mic ,cuvantul "distinsa" :o3 . Revenind.
De m-as pricepe dar ... tind sa cred ca mie imposibil desi mi s-a spus ca daca as studia mai mult si mi-as da interesul,ar iesi ceva..dar nustiu :-? ..Poate..Da..Nu..
Maturitate,cand spun maturitate ma refer strict la hotararea de a merge mai departe la un anume liceu,cu un anume profil.In fond,maturitate inseamna o proprie optiune corect? Atingerea telului.
Chiar daca nu dau raspunsul din start la intrebarea principala ,ii las pe ei sa caute raspunsul iar eu trec mai departe.De ce? Pentru ca ,indiferent de raspuns,este mai mult decat probabil sa te judece doar pentru o anumita optiune a ta.In ce situatii de ajuta matematica?
 Hai sa privim altfel lucrurile.
" Doi batrani stau pe o banca intr-un parc.La un moment dat,opreste langa ei o masina neagra,cu geamuri fumurii.Usa electrica se deschide si apare un distins domn,imbracat de birou,cu ochelari de soare,si ii intreaba : 
-Excuse me,do you speak english?
Batranii se uita unul la altul,dand din umeri.
-Parles vu francais?
Acelasi gest.
-Abla spaniol?
Iar . 
-Parlare italiano?
Acelasi raspuns.
Omul enervat,urca in masina si pleaca.
Unul dintre batrani :
-Ai vazut cate limbi straine stia asta?
-Pai si la ce i-a folosit? "


Chiar daca vorbeam despre matematica, asa si in aceasta situatie..cu ce l-a ajutat ca stia atatea limbi.
Va intreb . La supermarket daca va duceti,va intreaba cat face radical din 69 sau ce volum are piramida?
Ori va da toate produsele la scanare si va face automat la sfarsit calculul?
Cred ca a doua.
Nu am nimic cu cei carora le place matematica,este folositoare dar,din punctul meu de vedere,nu atat de utila incat sa se studieze atat de profund.
 Bafta tuturor ce au examene ori bacaleureate! <3

Un comentariu: